tugba

Gecen gun  tariflerimi karistirirken iclerinde biberli  kurabiye tarifi vardı.Epeydir yapmadigimin farkina vardim.Onu da ne zaman nerede aldigimi hatirlamiyorum,tereyagi kutusunun arkasina yazmisim:)Tabi bu da ayri mesele nerden bulmussam o kutuyu:))Neyse bugunde cayin yaninda acili bir kurabiye olsun deyip usenmeden de kucuk kurabiye kaliplarimla kesmeye karar verdim ve  yaptim.Desarj olmak icin boyle incik boncuk islerle cok ugrasirim.Tarif acili tat sevenler icin guzel bir alternatif.

MALZEMELER:


  • 250 gr yumusak margarin veya tereyagi
  • 1 cay bardagı sıvıyag
  • 1 cay bardagı sirke veya 1 limon suyu (sulu limon olmasi onemli) 
  • 3 yemek kasıgı toz seker
  • 1 tatlı kasigı tuz
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 2 tatli kasigi kirmizibiber
  • 1 cay bardagi dovulmus ceviz(ben iri kiyip koydum dise dokunur olsun diye)
  • Alabildigi kadar un 

YAPILISI:
  1. Tum malzemelerle kulak memesi yumusakliginda hamuru yapın.
  2. Merdane veya oklaya ile biraz kalınca acin. 
  3. Daha sonra kurabiye kalıplarıyla sekiller çıkarin.(Ben cicekli olani tercih ettim.) 
  4. Bunları yaglanmıs tepsiye veya yagli kagit serilmis tepsiye dizin. 
  5. Arzu ederseniz ki ( bazilarimiz kurabiye uzerinde yumurta sevmiyor) üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpin.
  6. Veya benim yaptigim gibi hic birsey surmeden uzerine sade yapabilirsiniz.
  7. 175C (350 F) de pisirin.
Etiketler: edit post
1 Response
  1. _____&&_____ Says:

    degisik bı lezzet olmalı..