tugba

Vitray ; renkli camlarin belirli bir kompozisyon duzeni icinde bir araya getirilisi demektir.Ozellikle dikkat ettiyseniz kilise camlarinda cok fazla kullanilir vitray.Onlar camlarda kullaniyorsa bende parfede kirik cam seklinde kullanirim.Zaten parfede kaliba dokulerek dondurulmus kremali pasta oldugundan bu ikili cok guzel yakisti birbirine:) Servis ederken dondurucudan yeni ciktigi zaman dokundugunuzda cam gibi ses cikariyor:)Yaz aylarinda daha cok tukettigimiz serin serin ferahlatan parfe benim mutfagimda kisinda yerini aliyor.Gelelim tarife ben yaptigim olculerle veriyorum.



MALZEMELER
  • 2 cesit meyveli jole ( ben hazir yapilmis portakal ve limon-lime olanindan kulandim,eger isterseniz sevdiginiz aromadaki jole kullanabilirsiniz. Toz halinde aliyorsaniz joleyi kutu uzerindeki hazirlama talimatina gore hazirlayip kullanin.)
  • 2 paket krem santi
  • 2 su bardagi soguk sut
  • 1 paket arzu ettiginiz biskuvi (kullanacaginiz kalibin sekline gore ayarlaya bilirsiniz)



YAPILISI:
  1. 2 paket krem santiyi ,2 su bardagi soguk sut ile hazirlayip buzdolabina alin.
  2. Kullanacaginiz kalibin icini veya kalibiniz yoksa cukur bir kabin icini  strec folyo ile kaplayin,kenarlarini uzunca birakin ki parfeyi hazirlama islemi bittikten sonra kenarda kalan uclari uzerine kapatiyoruz.
  3. Kalibimizin tabanina arzu ettigimiz sekilde kestigimiz jolelerimizin bir kismini yerlestiriyoruz.
  4. Buzdolabindan aldigimiz krem santiden uzerini kapayacak kadar alip siviyoruz.
  5. Biskuvili pasta yapar gibi bir kat istedigimiz sekilde kestigimiz jole bir kat krem santi yaparak kalibimizi dolduruyoruz.



 6. En uste istedigimiz biskuvileri dizip,ters cevirdigimiz zaman duzgun durmasi icin taban olusturuyoruz.
 7. Biskuvilerin uzerine de kalan krem santimizi siviyoruz.
 8. Kenarlar da kalan strec folyo uclarini da en ust kismi kapatip dondurucuya koyuyoruz.Eger kenarlarda  fazlalik birakmayi unuttuysaniz ilk basta kalibi strec folyo ile kaplarken sorun degil,en ust kismi daha sonra strec folyo ile kalibin kenarlariyla birlikte sarabilirsiniz.
 9. 1 gece dondurucuda bekletin.Servis edeceginiz zaman cikarip bir tabaga ters cevirin.Artik yenmeye hazir.Beklemek istemedigimden dolayi  ben 6- 7 saat sonra alip yemege baslamistim:)

Etiketler: edit post
2 Responses
  1. ZYNP Says:

    Tugbacim,
    Ellerine saglik. Cok nefis gorunuyor. Biran once denemem lazim.:) Cocuklarin bayilacagi bir tatli.
    Yalniz hazir meyve jolesi kullandim yazmissin. Ben dole marka olanini aliyorum. Sen hangisini kullandin?


  2. tugba Says:

    Mrb Zeynepcim,tesekkur ederim guzel dileklerin icin:)Ben jello marka kullandim,fakat Arap marketlerde veya Turk marketinde bulunanlarin uzerinde 'halal' yaziyordu ondan almistim.Ama yeni duydum markettlerde satilanlarin icinde 'yellow five'oldugundan onlari kullanmiyoruz canim.Ben dole hic kullanmadim ama sonucta meyve jolesi olur yani:)))