tugba

MALZEMELER:

  • 1 adet orta boy sogan, yemeklik sogandan daha ince dogranmıs
  • 1/2 cay bardagı zeytinyagı
  • 1 adet yesil biber ince ince kesilmiş
  • 100 gr kiyma( ben et kullandim ve parca etleri ufak ufak keserek kus gozu buyuklugunde dogradim)
  • 3 yemek kasigi tepeleme haslanmis nohut( daha once haslayip koyduklarim kolaylik sagladi)
  • 1 yemek kaşığı salca
  • 5-6 su bardağı kaynar su
  • 1 su bardağı erişte (ben hazir kullandim)
  • 1 tatlı kaşığı tuz

YAPILISI:


  1. Etleri derin bir tencereye koyup guzelce soteleyin.
  2. Sotelenmis ete sogan ve yesil biberi de ekleyip zeytinyağıyla birlikte isleme devam edin. Normal ateşte kavurun.
  3. Nohut ve salcayı soganlara ekleyin.
  4. Eristeyide ekleyip bir iki kez cevirin.Kaynamis suyunu ekleyip,tuzunu atip pisirmeye birakin.
  5. Eristeler pisince –yaklasık 10 dakika sonra- tencerenin altını kapatıp arzuya gore limon suyu ekleyebilirsiniz.Veya serviste isteyen kendi tabaginda limon suyu kullanabilir.
  6. Çorbanın kıvamı koyu olmuşsa biraz kaynamış su ekleyin.



Etiketler: edit post
0 Responses