tugba

Bu pilava cok sey yazmak isterdim ama hangi cumleler dogru tanimlar bilemiyorum bunun icin yapip yemenizi tavsiye ediyorum.Ozellikle iftar ve davet sofralarina farklilik katmak isteyenler icin gercekten guzel bir tarif.

MALZEMELER:
  • 1 su bardagı pirinc (ben basmati kullandim)
  • 2 su bardagı (kaynar) su
  • 1 cay bardagından az siviyag
  •  1 paket mantar (eger jumbo mantar kullanacaksaniz 5-6 tane yeter)
  • 1 cay bardagi bezelye (ben taze kullandim,ama konserve de olur)
  • 1 cay kasıgı tuz
  • 1 su bardagi kasar rendesi

 YAPILISI:
  • Pirincin üzerine  1 tatlı kasıgı tuz serpin, pirincleri bir parmak  gececek sekilde kaynar su ekleyin ve 35-40 dk. su ılınıncaya kadar bekletin.
  • Mantarları yıkayın ve incecik dograyın, bir tavada 2 yemek kasıgı siviyag ile renkleri sararıncaya kadar kavurun. Mantarlar once su salacak bir sure sonra suyunu cekecektir. Pisen mantarları kenara alin.
  • Islattıgınız pirinci, muslugun altında suzekten akan su berraklasıncaya kadar yikayin.
  • Siviyagi hafifce kızdırın ve pirincleri ekleyin, 4-5 dk. kavurun. Mantarları ekleyin ve çok az daha kavurun.Bezelyeleri de ekleyerek 1-2 tur daha karistirin.

  • Arzu ederseniz kiyilmis dereotuda ekleyebilirsiniz.
  • Kaynar suyu karısıma ekleyin ve karistirin. 3 dk. hızlı ateste, daha sonra altını kısarak 10-15 dk. suyunu cekinceye kadar pisirin.
  • Pilavın altını kapatınca uzerine bir pecete kapatın ve 10-15 dk. dinlendirin. Servis yapacagınız zaman karıstırıp, isiya dayanikli bir tepsi veya borcama pilavi bosaltin.
  • Uzerine heryerini kaplayacak sekilde kasar rendesi serpin.
  • Daha onceden isitilmis firinda kasarlar 3-4 dakika eriyip ,kizarincaya kadar pisirin.
  • Firindan alip dilimleyerek sicak sicak servis yapin.
Tarif http://hunerlibayanlar.blogspot.com/ dan alinmistir.

Etiketler: edit post
0 Responses