tugba
Bence kisir en vazgecilmez salatalarimizdan veya kimimize gore kofte kategorisinde sayiliyor.Tabi herkesin yapis tarzi da kendine gore farkli. Bende eklemek istedim tarifimi, bakalim begenirmisiniz :-)


MALZEMELER:

  • 1'er cay bardagi ince bulgur(kisi basi 1 cay bardagi hesap ediyorum.)
  • Biber salçasi
  • Nar eksisi
  • Limon suyu
  • Domates
  • Salatalik
  • Taze sogan
  • Sivribiber
  • Maydanoz
  • Zeytinyagi
  • Tuz
  • Karabiber

YAPILISI:

  1. Bütün sebzeleri küçük küçük dogruyoruz,kenara aliyoruz.
  2. Bulgurlari derin bir kabin içine aliyoruz.Salcayi,baharatlarida ekliyoruz.
  3. Domatesleri rendeliyoruz ve azar azar bulgurumuza dokup yogurmaya basliyoruz.Domates olmadigi zaman sicak suyla islatip bekletebiliriz.
  4. Bulgurumuz yumusayincaya kadar devam ediyoruz.
  5. Baktik ki bulgurlar yumusadi üzerine zeytinyagimizi da tavada isitip gezdiriyoruz.Nar eksisi, limon suyu ekleyip karistiriyoruz.
  6. Dogradigimiz sebzeleri de ekleyip iyice karistiriyoruz. Sebzelerimizi cok ezmeden yapiyoruz bu islemi.
  7. Zeytinyagini sebzelerden sonra dokmuyoruz ki sebzeler sicak yagin etkisiyle tazeliklerini kaybetmesin.(yani olmesinler:)
  8. Sicak sicak yaninda marul,ayran ve tursu ile servis yapiyoruz.

NOT:Ben yogurduktan sonra yemeyi sevdigim icin sicak sicak yagini dokuyorum.
Eger daha sonra servis edecekseniz sebzeleri koyduktan sonra yagini soguk ekleyip buzdolabinda servis saatine kadar saklayabilirsiniz.Cikinca uzerine resimdeki gibi nar eksisi gezdirip servis yapabilirsiniz.Olculeride belli bir miktar vermedim,cunku kisi sayisina gore azaltip cogaltabiliyorum.Artik olculeriniz size kalmis:)
Etiketler: edit post
0 Responses