tugba

Hic etli ic pilav olur mu ? Ic pilav dedigin kuzu cigeriyle olur diyebilirsiniz.Her tarifte mutlaka kafasina gore degisiklik yapan ben ciger sevmeyenler ve bulamayanlar icin etli yaptim.

MALZEMELER:

  • 3 bardak su veya et suyu
  • 7 çorba kaşığı margarin (ben yarisini koyup diger yarisini siviyag ile tamamladim)
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1/2 çorba kaşığı toz şeker
  • 1/4 kuzu ciğeri ya da 350 gr dana eti (1 pounddan az)
  • 1 çorba kaşığı dolmalik fistik
  • 2 çorba kaşığı kuş üzümü
  • 1 demet dereotu
  • Tarçın
  • Yenibahar
  • Karabiber
  • Tuz

YAPILISI:

Kuzu ciğerinin zarını soyup küçük parçalar seklinde doğrayın.(Ben etleri kusbasi dogradim).Soğanı soyup doğrayın. İçinde kızdırılmış 3,5 çorba kaşığı margarin olan tavaya kuzu ciğeri yada kusbasi dogranmis etleri ilave ederek, az pembeleşinceye kadar arada bir karıştırarak sote edin ve ateşten alarak pilava kullanmak üzere bir tarafa bırakın.

Sonra bir tencereye 3,5 çorba kaşığı siviyag, çam fıstığı ve küçük doğranmış soğan koyarak, soğanlar pembeleşinceye kadar kavurun.

Daha sonra bunlara pirinci ilave ederek kuvvetli ateşte durmadan karıştırmak suretiyle 10 dakika kavurun.

Sonra da pirinçlere, sırasıyle karabiber, tarçın, 3 bardak su, ayıklanmış kuş üzümü, tuz, toz şeker ilave ederek tencerenin kapağını kapatarak pirinç suyunu çekinceye kadar önce kuvvetli, sonra da orta kuvvetteki ateşte pişirin.

Suyunu çekince kıyılmış demet dereotu ile sote edilmiş ciğerleri veya etleri yağ ile birlikte katın ve yarım saat kadar dinlendirip karıştırdıktan sonra servis yapın.

Etiketler: edit post
0 Responses